Fri frakt vid köp över 599 kr, annars 59 kr
search-icon close-search-icon
0
cart-icon close-cart-icon

Köpvillkor

Våra produkter

Inredning & Design i den gamla butiken i Örsbäck säljer inredningsdetaljer med design från nu och form från förr - d v s både nytillverkade produkter och retrosaker/återbrukade varor. Här i e-butiken säljer vi främst nyproducerade varor. I det fall köpet gäller återbrukade varor, upplyser vi alltid om varans skick i text och bild.  

Priser och frakt - fri frakt vid köp över 599 kr, annars frakt 59 kr

Alla priser anges inklusive moms. När du handlar för mer än 599 kr bjuder vi på frakten, annars betalar du 59 kr i frakt. Priserna gäller inom Sverige. För eventuella försändelser till länder utanför Sverige lämnas pris vid förfrågan.

Vår e-butik hittar du i Meny. Fri frakt från 600 kr, annars betalar du 59 kr i frakt. 

Leverans och emballage

När beställning eller förskottsbetalning registrerats packas varorna och skickas till den adress som du angivit. Merparten skickas som paket, spårbart med DHL. Du får då hämta ditt paket på ett utlämningsställe nära dig. Normalt har du varorna hos dig 2-5 arbetsdagar efter beställning. Om din beställning ryms att skicka som varubrev anlitar vi Postnord, som då levererar till din brevlåda.

Vi återanvänder så mycket som möjligt av det emballage och de kartonger som levereras till oss. Det belastar inte miljön i onödan och rimmar bra med vår miljöpolicy och vårt sortiment, som särskilt i butiken i Örsbäck även innehåller återbrukade produkter.

Betalning - du kan välja flera olika betalsätt

Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och Klarna erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift), delbetalning, kortbetalning, direktbetalning via bank och Swish.

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Klarnas fullständiga betalvillkor hittar du här

Här kan du läsa hur vi hanterar cookies och dina personuppgifter

 

Andra betalsätt än Klarna: Swish direkt och Plusgiro

Vill du inte använda Klarna kan vi erbjuda fler möjligheter till snabb och smidig betalning:

  • Förskottsbetalning till Inredningsdetaljer i Örsbäck AB:
    • Swish för företag - betala till 123 161 79 01. Betalningsmottagare Den gamla butiken i Örsbäck/ Inredningsdetaljer i Örsbäck AB. Använder du Swish behöver vi vänta med att skicka dina varor till betalningen registrerats.
    • Plusgiro - förskottsbetalning till Plusgiro 68 22 99-3. Använder du förskottsbetalning behöver vi vänta med att skicka dina varor till betalningen registrerats.

 

Ångerrätt och öppet köp 

Ångerrätten innebär att du som köpare har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du tagit emot en vara. Du har rätt att undersöka varan men den måste vara i väsentligt oförändrat skick när du skickar tillbaka den. Om du ska skicka tillbaka varan kontaktar du oss snarast. Mejla oss på epostadress längst ner på sidan eller via kontaktformuläret och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor.

Du betalar kostnader för returfrakten själv. Inom 30 dagar får du tillbaka hela varans kostnad inklusive frakten som du betalade vid köptillfället. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.

 

Reklamationer

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via epostadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Vanligt slitage ersätts ej.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.

 

Återbetalningar 

Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur Fakturor krediteras, kortbetalningar och direktbetalningar via Swish eller bank återbetalas.

 

Kontaktinformation

Fullständig kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.

Powered by Talex e-handelssystem & e-handelslösning